Faller 110113 Bonni vasútállomás

Bonn

rheinpanorama-kicsi

Bonn, Németország 19. legnagyobb városa  nemzetközi rangú gazdasági és kulturális metropolisz.

A Rajna menti város Nordhein-Westfalen tartomány déli részén fekszik. 1949-től a Német Szövetségi Köztársaság fővárosa lett, a kormány és a parlament székhelye 1990-ig (az új Reichstag átadása) mikor is a német Egyesített Szerződés ismét Berlint teszi fővárossá.

Népszerűsége (modellező körökben) a bonni főpályaudvar hatalmas épületében rejlik.

tr_bonn5tr_bonn

A bonni főpályaudvar egy állomás Bonnban a Rajna bal parti vasútvonalán mely egyben a Voreifelbahn végállomása. A német besorolás szerint a 2. kategóriába tartozik, kiszolgál Intercity, Expressz, Intercity-Expressz kapcsolatokat. Szintén a pályaudvaron található az S-Bahn bonni megállója.  A főpályaudvar naponta 82 távolsági, 238 elővárosi vonat közlekedését bonyolítja illetve 40 000 ki-be és átutazó utast fogad.

Története tényleg csak dióhéjban: 1844-ben a Rajna bal partján vezető Bonn-Cölner vasútvonal kezdő állomásaként épült. Az állomást 1870 után összekötötték a Rajna jobb partján vezető Trajekt-bahnnal. A Voreifelbahn Euskirchen irányába való megnyitásával pedig végérvényessé válik a vasúti csomópont.

Ezekben az időkben pedig egy új állomásépületet emeltek amely ma már műemlék. 1980-ban pedig a Fallergyár jóvoltából modellként is megjelenik.

1949-ben az állomáson ugrásszerűen megnövekszik a forgalom amikor is Bonn főváros lesz. Sok politikus és állami alkalmazott utazik vonattal és eleinte  az állami díszvendégeket is itt fogadták.  1954. november 8-án az etióp császár volt az első állami díszvendég a fiatal Német Szövetségi Köztársaságban aki különvonattal érkezett Bonnba és az első vágánynál az NSZK első elnöke Theodor Heuss fogadta.

1969 után jelentősen növekedett Bonn területe, a települések nagyobb egységekbe vonása után  Bad Godesberg, Beuel, Duisdorf, Oberkassel Mehlem is igazgatása alá került,  így 1971 nyarától a pályaudvar főpályaudvarrá minősült.

 A személypályaudvar észak-nyugati részén volt egy ma már használaton kívüli teherpályaudvar rendező pályaudvarral, amit ma már részben lebontottak. A fennmaradó vágányokat tehervonatok javítására valamint a mellékvágányokat a menetrendszerű vonatok illetve a használaton kívüli teherkocsik elhelyezésére használták.

Közvetlenül a főpályaudvar mellett volt  1985-ig a Köln-Bonn vasútvonal Rajna parti állomása. Ennek részeként a meglévő épületekből lebontottak és az állomást újratervezték.  Az állomás  átalakítása a nyilvánosság bevonásával zajlott, ami hamarosan heves ellentétek kialakulását eredményezte és csak többszöri nekifutásra sikeredett.

A főpályaudvar a legfontosabb állomás Bonnban. 5 vágánya rendelkezik peronnal, a peronok magassága 76cm, hosszúságuk 1-3-ig 400m. A 4. 5. vágányoknál 200 illetve 255m.  A távolsági forgalom vágányai fölött nincs tetőburkolat.

Az első és második vágány a csarnokban

800px-Bonn_Hbf_Halle

 Az állomás épülete a Faller és Kibri kínálatában jelent meg

A Faller 110113 (HO) készlete mintegy 700 alkatrészből áll. Sok díszítőelemet tartalmaz, hogy életre keltse az eredeti pályaudvart.  Vonatiránytáblák, hangosbeszélők, órák, padok, szemetesek, jegykiadó automaták. Az épület összesen öt részből áll melyeket akár külön-külön is megépíthetünk, felhasználhatunk. A felvételi épületen kívül a két szélső épületbe is elhelyezhetünk világítást.

faller-faller-110113-vasutallomas-bonn

VMC tipp: Az épület alkalmas TT méretarányhoz is.

Kibri 39373 (HO) az épület egy egységet alkot és 90 cm hosszú.

kibri-kibri-39373-vasutallomas-bonn

Kibri 39565 (HO) Bonn állomási peroncsarnok

kibri-kibri-39565-allomasi-peroncsarnok-bonn

Maga az állomás és környékének a lemodellezése rendkívül sok lehetőséget foglal magába. A modellgyártók termékeiből számtalan dolgot felhasználhatunk egy ekkora komplexum megépítéséhez. Ne feledkezzünk meg az útburkolati elemekről, közmegvilágításról, növényzetről, figurákról és persze a járművekről.

  Az Alpensee expressz és modellje Roco 63103 (HO)

BonnHbfASE

roco-roco-63103-dizel-motorvonat-br-601-4-reszes-db-alpensee-express

Br 103 és a Trans Europa Express Rheingold a bonni főpályaudvaron és  Fleischmann 437601 BR 103 DB 125 éves jubileumi kiadású modellje.

br-103-mit-tee-rheingold-392737fleishmann-fleischmann-437601-villanymozdony-br-103-db-125-eves-jubileumi-kiadas

A főpályaudvar épülete előtt Taxi állomás van így hát az autókról se feledkezzünk meg.

Busch 44260 (HO)

busch-busch-44260-mercedes-benz-e-klasse-t-modell-2009-taxi-h0

Egy igazi különlegesség a modell autók  rajongóinak

Herpa 121392 MAN TGA XXL nyerges vontató Post Truck Bonn

herpa-herpa-121392-man-tga-xxl-nyergesvontato-dobozos-felpotkocsival-post-truck-bonn-h0

Építészetileg Bonn különleges vonzereje régi és új harmonikus együttesében rejlik. A klasszikus épületek jól megférnek a modern építészet remekeivel.

 Klasszikus eredeti Bonn épületek a Kibritől:

39102 emeletes sorház (HO)

kibri-kibri-39102-emeletes-varosi-sorhaz-bonn

39101 emeletes városi sorház erkéllyel (HO)

kibri-kibri-39101-emeletes-varosi-sorhaz-erkellyel-bonn

Modern épületekből pedig rengeteg a választék így hát a teljesség igénye nélkül

Vollmer 3804 Parkolóház (HO)

vollmer-vollmer-3804-parkolohaz-h0-

Faller 130447 emeletes nagyvárosi sorház kocsmával (HO)

faller-faller-130447-emeletes-nagyvarosi-sorhaz-kocsmaval

Bonn a művészetek a színház és  Beethoven szülővárosa. A híres zeneszerző 1770-ben született Bonnban szülőháza ma múzeumként működik. A városháza előtti színpadon az egész világ képviselteti magát: színház, tánc, zene és irodalom váltja egymást.

Noch 66820 színpad mozgó zenekari figurákkal

noch-noch-66820-micro-motion-szinpad-7-x-6-cm

Pantomin művész a kávézónál 10348 Presiser (HO)

Pantomin művész

Butikok, hagyományos márkák, modern bevásárlóközpontok, igen ez is megtalálható Bonnban. Németország egyik legnagyobb sétálónegyede 600 üzlet sorakozik keskeny utcácskákban egymás mellett kávézókkal, kocsmákkal vegyesen -ez is Bonn jelképe. A piactér az egyik legkedveltebb találkahely.

Faller 180582 (HO) Piac

94861457-260x260-0-0_Faller+Faller+180582+Wochenmarkt+Faller

Eddig már 17 hozzászólás érkezett a “Bonn” bejegyzéshez

Hozzászólás