Az Alsóbélatelepi vasútállomás (forrás: http://www.vasutallomasok.hu/show.php?az=abel&num=801)

Modellvasúti állomások

A nyár végével lassan vissza kell szokni a munkába, a VMC Magazin rovatát is írni kell. Az alagutas cikksorozat után kicsit nehéz volt új témát találnom. Kb. egy hetet vesztegettem el arra, hogy anyagot próbáltam gyűjteni egy balatoni vasútállomás modellezéséhez, de végül fel kellett adnom. Az alapvető hiba persze ott volt, hogy még egy szabvány magyar állomásépületet se találtam, amiről írhattam volna, de az olyan finomságok, mint egy magyar vasúti alkalmazott méretarányos modellje végkép elképzelhetetlen.

Végül feladtam a próbálkozást és új téma után néztem. Kiválasztottam öt állomásépületet, amit a boltunk polcain találtam, gondoltam nézzük meg ezeket. A fentiekből adódóan az állomások közül négy német vasútállomás, az ötödik pedig a VMC saját gyártású H0 HÉV vasútállomása. Az utóbbi gyakorlatilag az egyetlen magyar vonatkozású állomásépület a piacon, legyünk büszkék, de igazán hiánypótlónak nem mondanám, mert a kedvenc Alsóbélatelepi állomásom lemodellezésében ez sem segített. Mindenesetre egy biztató biccentést engedjünk meg a kollégáknak, legalább ez van.

Klingenberg-Colmnitz vasútállomás

Klingenberg-Colmnitz vasútállomás 1900
Klingenberg-Colmnitz vasútállomás 1900 (forrás: Wikipedia)

Az Auhagen 11346-os vasútállomás modelljét a Klingenberg-Colomnitz vasútállomásról mintázták. Szerencsés ráhibázás volt, hogy a polcunkról pont ezt a dobozt emeltem le, mert ez egy érdekesebb állomás. Az épület 435 méterrel a tengerszint felett épült és Európában itt vezet a legmeredekebb sínpálya.

Sokszor segítettem a kollégáknak képeket feltölteni a webáruházunkba és mindig meg voltam lepve, hogy a gyártók milyen mostohán bánnak a vásárlókkal, alig van olyan termék, amit több oldalról megnézhetnénk. (Arról nem is beszélve, hogy ezek a “lapraszerelt” termékek még az üzletekben is darabjaikban, becsomagolva állnak a polcokon. Tiszta zsákbamacska.) Az Auhagen ezt a kisvárosi állomást beletette egy nagyvárosi diorámába és ezt a fényképet tette a megújult csomagolású dobozra is. Ettől az egész hangulata megváltozott, pedig ha megnézzük a Google Maps segítségével a területet még most is inkább a  fenti, 113 évvel ezelőtti környezet inkább a jellemző. Szerencsére a neten még fellelhetőek a régebbi doboztervekből kifényképezett képek is, ez sokkal jellemzőbb erre a kisvárosi állomásra.

Auhagen 11346 Klingenberg-Colmnitz vasútállomás H0 méretarányban
Auhagen 11346 Klingenberg-Colmnitz vasútállomás H0 méretarányban

“Bad Berg” vasútállomás

Én egészen eddig abban a hitben voltam, hogy a terepasztalra szánt épületek mind egy már létező épület kicsinyített makettjei, de úgy tűnik a Vollmer 3526 Bad Berg állomással egy kivételbe botlottam. Hiába keresgélek utána már 5 perce a neten nem találtam semmi eredetit, vagy ilyen nevű települést. Ebben a rohanó világban, ahol egyre inkább kívánok egy kávét ezzel Bad Berget le is írtam, mint létező települést: íme egy hangulatos fantázia-állomás a terepasztalunkra.

A gyártó szerint Bad Berg egy hangulatos, vidéki vasútállomás, ami a vakáció érzését közvetíti a terepasztalon, mindezt nagyon jó árban a magas minőség mellett. Mivel hasonlóan a többi állomásépülethez ezt sem tudom kibontani, és ha még ki is tudnám kb. a teljes munkaidőm rámenne, mire jól-rosszul összeragasztgatnám erről nem tudok mást írni, mint hogy nekem tetszik.

Vollmer 3526 "Bad Berg" vasútállomás H0 méretarányban
Vollmer 3526 “Bad Berg” vasútállomás H0 méretarányban

Burgstein vasútállomás

Kövezzetek meg, Ti profi vasútmodellezők, de nekem tavalyig a modellvasútat a Märklin és a Piko jelentette. Már úgy értem, hogy ezekről tudtam, hogy léteznek, Märklin kisvonatot valamikor 6-7 éves koromban hozott nekem a Jézuska, ahogy a nagykönyvben meg volt írva a karácsonyfa körül rohangált körbe-körbe egy szabályos körpályán. A nagymamám (aki az USA-ban él) küldte, eredetileg ovális pályával, de akkortájt a külföldről érkező csomagokat automatikusan felbontották, az enyémből kilopták az egyenes síneket. Évekig nem is tudtuk pótolni, de engem nem érdekelt: így is tökéletesen lehetett játszani vele a Legoból épült házak között. Az unokaöcsémnek pár évre rá Piko kisvasútja lett, asszem az is a Nagyitól. Mindenesetre meglepő volt hallgatni a vásárlókat, hogy ezek nem is olyan nagyon nagy márkák. Fájt ez az én szívemnek, így most kompenzációként becsempészem ide ezt a Piko állomást. Van élet a trendeken kívül is.

Piko 61820 Burgstein vasútállomás
Piko 61820 Burgstein vasútállomás

 Feldafing vasútállomás

Feldafing vasútállomás (forrás: wikipedia)
Feldafing vasútállomás (forrás: wikipedia)

Oké, nem én vagyok a világ legkomolyabb embere, de azért odáig nem alacsonyodok, hogy az állomás nevéből adódó óvodás szintű szójátékokat leírjam ide. Szóval itt van Feldafing állomása, ami egy újabb létező állomásépület makettje. A Google Mapsen talált képek alapján az állomás jelenleg is ugyanolyan, mint amit a doboz ígér, csupán a tetőt cserélték le valami közel feketét mutató szürke palára. Felhívnám a részletekre kínosan ügyelő vásárlóink szíves figyelmét, hogy boltunkban és webáruházunkban is találnak ilyen árnyalatú modellfestéket.

Kibri 39366 Feldafing vasútállomás H0 méretarányban
Kibri 39366 Feldafing vasútállomás H0 méretarányban

II. osztályú HÉV vasútállomás

HÉV állomásépület H0 méretarányban
HÉV állomásépület H0 méretarányban

A végére hagytam a bevezetőmben már említett saját gyártású állomásépületet. Mivel a termékadatlapon minden történelmi vonatkozást leírtam, anno, mikor kitöltöttem, ezért ezt itt most nem ismételném meg. Inkább arról írnék, hogy láthatóan tényleg hiánypótlóak ezek az épületek, ha valaki magyar állomást szeretne a terepasztalára építheti meg maga, vagy rendelhet tőlünk ezekből a Laser-Cut faházakból. A kollégáim szeretnének a jelenlegi állomásépületek és állomás körüli épületek mellett további jellegzetesen magyar vasúti épületeket is kitenni a polcokra.

Az épületek első verziójához képest már mindegyik sokkal finomabb lett. Többféle külalakban gyártjuk őket, más-más lábazatokkal, és több méretarányban. Érdemes ellátogatni az üzletünkbe, mert éppen épül a bemutató-terepasztalunk, amin a saját termékeinket vonultatjuk fel és Balázs kollégám gyönyörűen kifestette az épületeket. Énnekem nagyon tetszett a nyers fa verzió is, de belátom, hogy így kifestve egészen más, sokkal jobb és szebb. Szóval a cikk befejezéseképpen pár kép, amit sebtiben a festett állomásépületről fényképeztem a mobil telefonommal, elnézést a minőségért.

Az előre mart tető festése többféle színnel készült.
Az előre mart tető festése többféle színnel készült.
HÉV II. osztályú állomásépület
HÉV II. osztályú állomásépület

A VMC Magazin újabb blog bejegyzése a jövő héten érkezik, még fogalmam nincs milyen témában, de lassan elkészítem a megérdemelt kávémat és elkezdek barangolni a polcaink között témát keresve. Ajánlom mindenkinek ezt az időtöltést, mert nagyon jó mulatság, igaz nekem megvan az az előnyöm, hogy még fizetést is kapok érte.

Hát nem csodás?

Ja és még valami, ha tetszett a cikk, kérek egy likeot! :)

Eddig már 15 hozzászólás érkezett a “Modellvasúti állomások” bejegyzéshez

Hozzászólás