(Nem is annyira) dióhéjban a megújult webáruházunkról

Elöljáróban annyit mondanék még el, hogy bár eddig tartottuk magunkat ahhoz, hogy a cégünk színeit viselje a webáruház is, de ezek talán túl komorak voltak így most igyekeztünk színes és vidám külalakba öltöztetni a honlapot. Másrészt régi hiányosságunkat pótoljuk: a webáruház igyekszik alkalmazkodni minden kijelzőmérethez, ami csak kütyükben, monitorokban és tévékben kapható. Ez a feladat kompromisszumokkal sikerült, egy ekkora és ilyen funkciókban gazdag program esetén mindenhol egyforma élményt megvalósítani közel lehetetlen. Reméljük, hogy azért a táblagép és okos telefon tulajdonosok életét egy kicsit sikerült megkönnyíteni.

Főoldal

A webáruházunk főoldalát igyekeztünk kicsit informatívabb tartalommal feltölteni. Az elmúlt években már megszokhattátok, hogy főleg a blogunk és a szaküzlet cikkeit láthatjátok itt, egy-egy kis címsor formájában. Úgy döntöttünk, hogy a webáruház igyekszik ezentúl nagyobb és érdekesebb módon prezentálni a híreket és újdonságokat.

Elhagytuk a közösségi média felületekre vezető dobozokat, mert úgy vettük észre ezek kevésbé voltak érdekesek a számotokra. Helyettük a hírektől jobbra egy informatív oldalsáv került, ahol vannak állandó és a tartalomtól függően változó elemek is. A régi felületről még ismerős funkció lehet a főoldal alján található rövid termékajánló doboz.

Megújultak a termék listázók   howto-listazo

Ugyan pont idén tavasszal esett át a termék listázó egy alapos ráncfelvarráson, de az új szerkezethez hosszas töprengés után egy, a régire jobban hajazó, külalakot készítettünk, megtartva az új funkcióit is. A termékek kis kártyákra kerültek, amiknek a színei alapján már helyből látható, hogy raktáron van-e az üzletben, rendelhető, újdonság vagy kifutott. (Zöld, sárga, kék és bíbor sorrendben.) A kártyákon az alapvető információkat megtaláljátok:

  • Termék név (1)
  • Termék fotó (2)
  • Tulajdonságok (3)
  • Ár(ak) (4)
  • Az új kedvencelő ikon (5)
  • Navigáció a termék adatlapjára. (6)

Szűrők és navigáció A menürendszert teljesen az alapoktól újragondoltuk a webáruházban. A korábbi külalak nem támogatta a hosszú menüpont elnevezéseket, és elég szűkösen is voltunk már. Ezért úgy döntöttünk, hogy egy nagyon tradicionális, de már sokszor bevált megoldást választunk és a navigációs panel fixen a webáruház bal oldalán jelenik meg. A menüpontok szépen egymás alatt sorakoznak, behúzással jelölve az almenüket. Bár így sokat kell görgetni egyes termékcsoportokért, de sokkal bővebben és strukturáltabban jelenik meg a webáruház kínálata. A hossz más nézőpontból jót is jelent: van miből válogatni, bőséggel. A menürendszerünk és a szűrők ezentúl nagyon komolyan összedolgoznak, ha méretarányra szűrtök, akkor a menüpontok megnevezésében is visszaköszön a bekapcsolt szűrő.

howto-szurokA webáruházat érdemes úgy használni, hogy első lépésként leszűröd a téged érdeklő méretarányra, így már jóval kevesebb termék közül kell válogatnod. A szűrők kikerültek a terméklistázók közül és egyes helyeken a továbbiakban nem is lesznek elérhetőek. Cserébe viszont a legtöbbször használt szűrésekből menüpontokat készítünk, hogy egy kattintással elérhessétek ezeket. Most bemutatkozásképpen például szétválasztottuk a mozdonyokat gőz, villany és dízel alkategóriákra, de ennél sokkal rafináltabb csoportosítások is készülnek a közeljövőben.

A szűrőinkre mindig is nagyon büszkék voltunk, de most igyekeztünk kicsit még felhasználóbarátabb irányba terelgetni őket. Ezentúl a szűrők használatánál a bekapcsolt darabok mindig a listák elejére kerülnek, színben is különböznek a passzívaktól. Szürke színnel és X ikonnal jelöljük, ha egy újabb szűrő bekapcsolásával már kizárnál minden terméket a keresésből, a szürke szín és a pipa ikon pedig azt jelzi, hogy a kattintás után lesz találat, de két szűrési feltétel egymással konfliktusban áll így a találati listád nem lesz túl koherens (például egyszerre bekapcsoltad a gőzmozdony és dízelmozdony szűrést).

A szűrők a felső menüsávon egy gombnyomással elrejthetőek.

Adatlapok howto-adatlap Mindig is azt vallottuk, hogy szeretnénk sok információval ellátott érdekes termék adatlapokat készíteni. A korábbi áruházaink ennek a filozófiának megfelelően készültek el. A jelenlegi áruház ötvözi a célkitűzésünket a realitásokkal, készült egy összefoglaló doboz, amiben minden lényeges információ megvan a termékről.

Ha kapunk kellő anyagot a gyártóktól, vagy jut időnk magunknak elpepecselni az adatlapok csinosítgatásával, akkor ez megjelenik az új felületen is.

Új funkció: kedvenc termék

A kedvenc termék funkció bevezetés alatt áll, de mindenkit biztatnék a használatára.
Minden termék kártyán és adatlapon láttok egy kis szív alakú ikont, amit ha bejelentkeztek a webáruházba és aktiváltok, akkor az adott terméket a felhasználói fiókotokhoz rendeli. A profilotokban egy listában megtaláljátok ezeket a termékeket.

A közeljövőben kezdjük majd élesíteni a kedvenc termékekre épülő új szolgáltatásainkat. A terveink között szerepel, hogy termékkövető üzeneteket, e-maileket kérhessetek a kedvenceitekről, így elsők közt értesülhettek például az ár változásokról, készlet frissülésekről. Szeretnénk, ha a kedvenceitek alapján automatikus kívánságlistákat tudnátok készíteni, amit a családtagokkal és barátokkal is meg tudtok osztani. (Ez az ünnepek és születésnapok előtt nagyon hasznos lehet!)

Kérdezzetek, válaszolunk!

Dióhéjban ennyi lenne elsőre, ha bármit nem találtok, nem működik, akkor jelezzétek nekünk és a legrövidebb időn belül igyekszünk válaszolni és segíteni.

Hozzászólás